 
	Februar 2021
"FILOZOFIJA ZA DJECU P4C " -  II  CIKLUS OBUKE ZA NASTAVNIKE
          REALIZOVAN U SARAJEVU

U  okviru programa SAPERE BIH, u periodu od 15. do 16.02.2021. godine realizovan  je dvodnevni trening P4C Filozofija za djecu II ciklusa za nastavnike koji rade  u srednjim školama Kantona Sarajevo. Cilj programa SAPERE BIH je osnaživanje  nastavnika i njihovih kompetencija u oblasti kritičkog mišljenja kao metode  rada s učenicima. 
Nastavnici Treće, Četvrte i Pete gimnazije, Gimnazije Dobrinja, Maarif Schools  of Sarajevo, Srednje ekonomske škole, KŠC Gimnazije te Richmond Park College  Sarajevo su bili učesnici drugog ciklusa obuke za unapređenje kritičkog  mišljenja. U prvom dijelu treninga kojeg su moderirale Sedžida Hažić i Melika  Šahinović, nastavnici su razmijenili svoja iskustva o dosadašnjem sudjelovanju  u ovom programu i primjeni metoda P4C u svojim matičnim školama kroz rad s  učenicima i kolegama nastavnicima. Iskustva su različita a jedan od zaključaka  koji većina nastavnika dijele je da pristup rada koji P4C promovira poboljšava  komunikaciju među učenicima i povećava njihovo interesovanje za određenu temu.  Fokus dvodnevnog treninga je bilo razumijevanje četiri vrste mišljenja:  kritičko, kreativno, kolaborativno i brižno/empatično mišljenje. 
          
Kako se P4C  temelji na promišljanju pitanja i koncepata, refleksiji i argumentiranju, ono  podrazumijeva i razvoj četiri osnovne vrste mišljenja. Razumijevanjem ovih  mišljenja, nastavnici pomažu učenicima da razviju vještine mišljenja i izgrade  konstruktivne argumente. Ono što je posebnost P4C metode jeste razvijanje  tehnika aktivnog slušanja što dodatno podstiče mlade ljude na mijenjanje i  oblikovanja ličnih stavova podupirući ih dodatnih argumentima. Stvarajući  zajednicu propitivanja, učenici se ohrabruju da "misle za sebe", što znatno  doprinosi njihovom samopouzdanju i samoštovanju ali i podsticanju emocija kojim  oplemenjuju zajednicu, te na poslijetku, lakše razumijevaju i postižu bolje  akademske rezultate.  
Drugi dan je bio ispunjen simulacijama filozofskih propitivanja u kojim su nastavnici  razvijali tehnike aktivnog razgovora na određene teme. Kroz uloge facilitatora,  evaluatora, supervizora te učesnika propitivanja, sudionici treninga su imali  priliku razvijati vještine i razumijevati različite uloge u zajednici  propitivanja. Do finalnog treninga i testiranja koji će biti realizovan krajem  školske godine, nastavnici će realizovati projektne aktivnosti u školama uz  podršku drugih nastavnika i superviziju TPO Fondacije.          

