Februar 2021
"FILOZOFIJA ZA DJECU P4C " - II CIKLUS OBUKE ZA NASTAVNIKE
REALIZOVAN U SARAJEVU
U okviru programa SAPERE BIH, u periodu od 15. do 16.02.2021. godine realizovan je dvodnevni trening P4C Filozofija za djecu II ciklusa za nastavnike koji rade u srednjim školama Kantona Sarajevo. Cilj programa SAPERE BIH je osnaživanje nastavnika i njihovih kompetencija u oblasti kritičkog mišljenja kao metode rada s učenicima.
Nastavnici Treće, Četvrte i Pete gimnazije, Gimnazije Dobrinja, Maarif Schools of Sarajevo, Srednje ekonomske škole, KŠC Gimnazije te Richmond Park College Sarajevo su bili učesnici drugog ciklusa obuke za unapređenje kritičkog mišljenja. U prvom dijelu treninga kojeg su moderirale Sedžida Hažić i Melika Šahinović, nastavnici su razmijenili svoja iskustva o dosadašnjem sudjelovanju u ovom programu i primjeni metoda P4C u svojim matičnim školama kroz rad s učenicima i kolegama nastavnicima. Iskustva su različita a jedan od zaključaka koji većina nastavnika dijele je da pristup rada koji P4C promovira poboljšava komunikaciju među učenicima i povećava njihovo interesovanje za određenu temu. Fokus dvodnevnog treninga je bilo razumijevanje četiri vrste mišljenja: kritičko, kreativno, kolaborativno i brižno/empatično mišljenje.
Kako se P4C temelji na promišljanju pitanja i koncepata, refleksiji i argumentiranju, ono podrazumijeva i razvoj četiri osnovne vrste mišljenja. Razumijevanjem ovih mišljenja, nastavnici pomažu učenicima da razviju vještine mišljenja i izgrade konstruktivne argumente. Ono što je posebnost P4C metode jeste razvijanje tehnika aktivnog slušanja što dodatno podstiče mlade ljude na mijenjanje i oblikovanja ličnih stavova podupirući ih dodatnih argumentima. Stvarajući zajednicu propitivanja, učenici se ohrabruju da "misle za sebe", što znatno doprinosi njihovom samopouzdanju i samoštovanju ali i podsticanju emocija kojim oplemenjuju zajednicu, te na poslijetku, lakše razumijevaju i postižu bolje akademske rezultate.
Drugi dan je bio ispunjen simulacijama filozofskih propitivanja u kojim su nastavnici razvijali tehnike aktivnog razgovora na određene teme. Kroz uloge facilitatora, evaluatora, supervizora te učesnika propitivanja, sudionici treninga su imali priliku razvijati vještine i razumijevati različite uloge u zajednici propitivanja. Do finalnog treninga i testiranja koji će biti realizovan krajem školske godine, nastavnici će realizovati projektne aktivnosti u školama uz podršku drugih nastavnika i superviziju TPO Fondacije.